مخازن کالیفرنیا در خشکسالی عمیق :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




مخازن کالیفرنیا در خشکسالی عمیق

تنها چهار سال پس از خروج از یک خشکسالی شدید چند ساله، کالیفرنیا در شرایط خشکی قرار گرفته است که از سال 1976-1977 دیده نشده است. شواهدی از خشکسالی جدید در تصاویر ماهواره ای از دو مخزن بزرگ این ایالت نمایان است. تصاویر پایین، که توسط Operational Land Imager (OLI) در Landsat 8 به دست آمده است، دریاچه Shasta و دریاچه Oroville را در سال جاری و در ژوئن 2019 (شرایط معمولی تر) نشان می دهد. حاشیه‌های برنزه اطراف آب در سال 2021، مناطقی از بستر دریاچه هستند که وقتی مخازن به ظرفیت نزدیک‌تر پر می‌شوند، زیر آب هستند. این پدیده اغلب به عنوان "حلقه وان حمام" نامیده می شود.


دریاچه شستا که توسط اداره احیای ایالات متحده اداره می شود، بزرگترین مخزن و سومین آب بزرگ در کالیفرنیا است. این مخزن که در شمال ردینگ قرار دارد، به حوضه رودخانه ساکرامنتو می ریزد و منبع آب کلیدی برای زمین های کشاورزی غنی دره مرکزی است. تا 16 ژوئن 2021، دریاچه شستا 1.87 میلیون جریب (ماف) آب یا حدود 41 درصد ظرفیت و 49 درصد میانگین تاریخی برای این زمان از سال داشت. از زمان ثبت تصویر لندست 2019 تا این هفته، سطح دریاچه 106 فوت (32 متر) در ارتفاع کاهش یافت.


دریاچه اوروویل که توسط اداره منابع آب کالیفرنیا اداره می شود نیز شاهد افت شدید بوده است. از ژوئن 2019 تا ژوئن 2021، سطح آب در دومین مخزن بزرگ ایالت 190 فوت (58 متر)، از 895 به 705 فوت بالاتر از سطح دریا کاهش یافت. به گزارش آسوشیتدپرس، رکورد پایین 646 فوت است که در سپتامبر 1977 ثبت شد.



در 16 ژوئن، کال واتر گزارش داد که دریاچه اوروویل 35 درصد ظرفیت و 43 درصد میانگین را داشت که کمی بهتر از سال های خشک تاریخی 1976-1977 بود. بر اساس گزارش‌های متعدد خبری، از هر ده قایق، هشت قایق در اطراف اورویل بسته شده‌اند و مدیران منابع نگران هستند که در صورت کاهش بیشتر سطح آب، نیروگاه برق آبی مخزن از کار بیفتد.


ذخیره آب در مخازن پیچیده است و کاملاً به شرایط اخیر وابسته نیست. مدیران منابع ایالتی و فدرال جریان ها را تنظیم می کنند تا تخصیص آب به کشاورزان و شهرها و حفظ زیستگاه گونه های بومی و گاهی در معرض انقراض را فراهم کنند. (به عنوان مثال، ماهی قزل آلا برای تخم ریزی به آب سرد از مخازن نیاز دارد.) در برخی از مناطق کالیفرنیا، آب نیز برای جلوگیری از نفوذ آب شور به منابع آب شیرین مدیریت می شود.


حتی با مدیریت خشکسالی، وضعیت در بسیاری از مخازن کالیفرنیا جدی‌تر می‌شود، زیرا دمای هوا برای ماه‌ها به‌طور غیرعادی گرم بوده و بارندگی‌ها بین 35 تا 50 درصد نرمال بوده است. در منطقه آبی شمال سیرا (ساکرامنتو)، میانگین بارندگی از اول اکتبر 23.1 اینچ بوده است. میانگین (1966-2015) 51.8 اینچ است. این خشک ترین سال از زمان خشکسالی 1976-1977 تاکنون بوده است. (اول اکتبر آغاز "سال آبی" است.) منطقه آبی سن خواکین اکنون در سومین منطقه خشک پس از 1976-1977 و 2014-15 قرار دارد. حوضه تولار کمترین بارش را در تاریخ ثبت کرده است. این کمبود باران و برف به دنبال بارش بسیار کمتر از میانگین در سال 2019-2020 است.


کمبود ذوب برف از محدوده سیرا نوادا تشدید شده است. بارش برف کوهستانی در زمستان امسال کمتر از حد متوسط ​​بود و بیشتر آن در میان دمای بالا بهار به سرعت ذوب شد. حجم زیادی از آب مذاب نیز توسط خاک های خشک شده از سال گذشته جذب شد. در مجموع، مقامات آب تخمین می زنند که بین 500000 تا 800000 هکتار از آب های مذاب هرگز از کوه ها خارج نشد. (یک فوت جریب می تواند تقریباً دو خانوار را برای یک سال آب تامین کند.)


این خشکی مضاعف و گرمای غیرمعمول این سال دوم خشکسالی را بیشتر شبیه سال سوم یا چهارم خشکسالی قبلی (2012-2016) کرده است. جی لوند، یکی از مدیران مرکز علوم آبخیز در دانشگاه کالیفرنیا، دیویس، گفت، کالیفرنیا باید سریع‌تر از حد معمول واکنش نشان دهد. از سوی دیگر، خشکسالی اخیر 2012-2016 تعداد بیشتری از نهادها و لوله کشی ها را برای مدیریت خشکسالی تنظیم کرده است. از برخی جهات ما آمادگی بیشتری داریم. اما این مانند یک طوفان در ساحل شرقی است: شما می توانید آماده باشید، اما هنوز یک طوفان است و خساراتی وجود خواهد داشت.


دولت ایالتی برای 41 استان از 58 شهرستان کالیفرنیا اعلامیه های خشکسالی صادر کرده است و از مردم در بسیاری از جوامع خواسته شده است تا در مصرف آب صرفه جویی کنند. مقامات فدرال و ایالتی همچنین تخصیص سالانه آب به کشاورزان و شهرها را در چندین منطقه کاهش داده اند. کاهش احتمالی تا زمان بارش باران و برف زمستانی به قوت خود باقی خواهد ماند.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools