گرمایش جهانی چیست؟ :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

گرمایش جهانی چیست؟

گرمایش جهانی، که به آن گرم شدن زمین یا تغییر اقلیم نیز می‌گویند، به افزایش تدریجی دمای میانگین زمین و اقیانوس‌ها در بلندمدت اشاره دارد. این پدیده عمدتاً ناشی از فعالیت‌های انسانی است که گازهای گلخانه‌ای مانند دی‌اکسید کربن، متان و اکسید نیتروژن را در اتمسفر آزاد می‌کنند. این گازها گرما را به دام می‌اندازند و باعث گرم شدن سیاره می‌شوند.


  • گزارش ششم ارزیابی هیئت بین دولتی تغییرات آب و هوایی (IPCC) که در سال 2021 منتشر شد، قوی‌ترین شواهد تا کنون را مبنی بر اینکه فعالیت‌های انسانی عامل اصلی گرمایش بی‌سابقه‌ای است که از اواسط قرن بیستم مشاهده شده، ارائه می‌دهد.
  • دمای جهانی در حال افزایش است. طبق سازمان ملی اقیانوسی و جوی آمریکا (NOAA)، میانگین دمای جهانی در سال 2021 به طور قابل‌توجهی گرم‌تر از میانگین قرن بیستم بود.
  • رویدادهای شدید آب و هوایی در حال افزایش است. این رویدادها شامل گرمای شدید، خشکسالی، سیل، طوفان و آتش‌سوزی جنگل می‌شود.
  • سطح دریاها در حال افزایش است. ذوب شدن یخچال‌های طبیعی و یخ‌های پوششی باعث افزایش سطح دریاها می‌شود که این امر می‌تواند منجر به فرسایش ساحلی، سیل و سایر مشکلات در مناطق ساحلی شود.
  • تأثیرات گرمایش جهانی در حال حاضر در سراسر جهان احساس می‌شود. این تأثیرات شامل تغییرات در زندگی گیاهی و جانوری، کاهش امنیت غذایی، افزایش تنش آبی و جابجایی جمعیت می‌شود.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: SubBasin
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools