کاهش آورد آبی «حبله‌رود» هشداری جدی است :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

کاهش آورد آبی «حبله‌رود» هشداری جدی است

حمید احسانی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این شرکت با اشاره به اینکه بروز تخلفات در بالادست رودخانه و خشکسالی باعث کاهش آورد سد نمرود در سال‌های اخیرشده است و این امر باعث تأثیرات کاهشی و عدم ورود آب به شهرستان‌های گرمسار و آرادان شده‌است، اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای سمنان با تشکیل جلسات متعدد در حوزه حبله‌رود با حضور نمایندگان شرکت‌های آب منطقه‌ای تهران پیگیری تخلفات در بالادست و بازدیدهای میدانی بوده است.


وی با بیان اینکه مکاتبات متعددی با شرکت‌های مدیریت منابع آب ایران و آب منطقه‌ای تهران در راستای تأمین آب حقابه گرمسار و آرادان صورت‌گرفته است، افزود: تأمین آب شهرستان‌های گرمسار و آرادان یکی از مهم‌ترین وظایف آب منطقه‌ای سمنان است که با جدیت پیگیری می‌شود.


مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان برداشت‌های غیرمجاز، تخلیه روستای سلین برای انتقال آب نمرود و جلوگیری از توسعه باغ و ویلا سازی در حریم رودخانه حبله‌رود به‌عنوان ۳ راهکار مهم برای رفع این معضل نام برد و تصریح کرد: حبله‌رود تنها رودخانه دائمی استان سمنان است که بخش کشاورزی گرمسار و آرادان را آبیاری می‌کند.


احسانی با اشاره به اینکه شهرستان‌های گرمسار و آرادان در غرب استان سمنان قرار دارند که اغلب مردم آن به کشاورزی و دام‌پروری مشغول هستند، گفت: این ۲ شهرستان از قطب‌های کشاورزی استان سمنان است که در صورت عدم رفع مشکل آب به مشکلات فراوانی مبتلا خواهند شد.


وی با بیان اینکه مطالبات حقابه این دو شهرستان از نمرود و حبله‌رود از مطالبات به‌حق است که باید پیگیری شود، بیان داشت: برداشت‌های غیرمجاز و حبله‌رود سهم مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان را از حقابه دچار مشکل کرده که در صورت عدم رفع آن با مشکلات عدیده در حوزه کشاورزی دچار خواهند شد.


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان رفع بحران آب گرمسار با توقف ۳۰ درصد برداشت‌های غیرمجاز از حبله‌رود خبر داد و گفت: تا این چالش به بحران تبدیل نشده باید راهکارهای اساسی ارائه شود.


احسانی با تأکید بر اینکه چنانچه حداقل ۳۰ درصد از برداشت‌های غیرمجاز در بالادست کنترل و متوقف شود، وضعیت آب در گرمسار و آرادان تا حدودی رفع خواهد شد، افزود: انتقال آب از سد نمرود به گرمسار از طریق لوله‌گذاری طرحی است که از سال ۹۲ در دست اقدام است  که در صورت تکمیل این طرح مشکلات آب‌رسانی به این شهرستان به‌صورت دائمی رفع خواهد شد.





نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين


بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

W3Schools


اطلاعات سايت

  • behzadsarhadi@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: SubBasin
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools