بایگانی آبان ۱۳۹۵ :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




معرفی جامع بهترین نرم افزار مدل سازی آب زیرزمینی MODFLOW


MODFLOW در سازمان زمین شناسی ایالات متحده به عنوان یک مدل ماژولار جریان تفاضل محدود توسعه یافته است، این مدل یک کد کامپیوتری است که معادله جریان آب زیرزمینی را حل می کند. این برنامه توسط علم هایدروژئولوژی برای شبیه سازی جریان آب زیرزمینی از طریق سفره های آبی تهیه گردیده است. منبع کد نرم افزار دارای مالکیت عمومی رایگان است. MODFLOW در درجه اول با زبان برنامه نویسی فرترن نوشته شده است، و می تواند کامپایل شده و بر روی ویندوز و یا سیستم عامل های شبه یونیکس اجرا گردد.


شبکه 3 بعدی

از آنجا که MODFLOW توسعه اصلی خود را در اوایل دهه 1980 داشته است، سازمان زمین شناسی آمریکا چهار نسخه های اصلی از آن را منتشر کرد، و در حال حاضر این نسخه ها عملا به عنوان کد استاندارد برای شبیه سازی آبخوان در نظر گرفته شده است. چندین واسط کاربر گرافیکی تجاری و غیر تجاری نیز به طور فعال برای MODFLOW توسعه یافته است.

دانلود اسلاید معرفی نرم افزار SSIIM

اسلاید ها معرفی نرم افزار  SSIIM با عناوین:

 

  • مقدمه
  • محدودیت های برنامه
  • شبکه های با ساختار منظم و غیر منظم
  • محاسبه جریان با رسوب
  • شرایط مرزی
  • منوهای اصلی نرم افزار
  • معرفی فایل های نرم افزار
  • حل مثال با مدل SSIIM

تعیین محل چاه در سازندهای سخت - قسمت دوم

پدیده های کارستی شاخص در یک سازند کربناته و محل های مناسب جهت حفر چاه

ضوابط و شرایط تعیین محل چاه های بهره برداری در سازندهای سخت

نظر به این که هزینه های حفر چاه در سازندهای سخت بسیار گران بوده و گاهی چندین برابر هزینه حفر چاه در آبخوان های آبرفتی می باشد، بنابراین در تعیین محل این گونه چاه ها باید دقت زیادی به کار رود تا از هدر رفت سرمایه ها جلوگیری شود. در تعیین محل چاه های بهره برداری در سازندهای سخت باید موارد زیر را مد نظر قرارداد.

تعیین محل چاه در سازندهای سخت - قسمت اول

مقایسه ویژگی های آبخوان های آبرفتی، درز و شکافدار و کارستی

تعیین محل چاه در سازندهای سخت به ویژه سازندهای کارستی به علت شرایط هیدروژئولوژیکی ویژه حاکم برآنها نسبت به آبخوان های آبرفتی بسیار پیچیده تر می باشد. در سازندهای کارستی به علت وجود ناهمگنی و ناهمسانی شدید امکان تغییر شرایط هیدروژئولوژیکی در فواصل بسیار کوتاه زیاد است و همین موضوع سبب شده که گاها در فواصل حتی 50 متری شرایط هیدروژئولوژیکی فاحشی به وجود آید درحالی که در آبخوان های آبرفتی این تفاوت فاحش دیده نمی شود و عمده ی این آبخوان ها تقریبا همگن و ناهمسان می باشند.

دانلود جزوه مدیریت منابع آب دکتر بزرگ امید حداد


وقتی صحبت از زمین به عنوان جسمی که بخشی از آن شامل آب است می شود، منظور فضای اطراف، سطح و زیرزمین می باشد. حدود 70 درصد سطح زمین را آب فرا گرفته است، به این دلیل در برخی متون از آن به عنوان سیاره آبی یاد شده است. علاوه بر این، آب در فضا و زیرزمین به ترتیب به صورت بخار و رطوبت خاک و سفره های آب زیرزمینی وجود دارد. به مدد وجود چرخه آب در طبیعت، جرم آب موجود در زمین همواره ثابت بوده و تنها از حالتی به حالت دیگر تبدیل می شود. اما نکته قابل توجه آن است که بیش از 96 درصد از آبی که سطح زمین را پوشانده، شور بوده و با کیفیت حاضر امکان استفاده توسط بشر را ندارد. در مقابل این حجم آبی که در رودخانه ها و دریاچه ها، به عنوان منابع آب سطحی و چاه ها، چشمه ها و قنوات به عنوان منابع آب زیرزمینی قرار دارد.

کشف مخزن آب زیرزمینی غول پیکر در دره مرکزی کالیفرنیا


دره مرکزی کالیفرنیا در یک دوره به سختی توسط خشکسالی طولانی مدت روبرو شده است. امیدها به لا نینیا نیز شکست خورده است... امیدی برای ارائه امدادی که انتظار می رفت از طریق بارش رخ دهد، اما محققان در دانشگاه استنفورد کشفی کرده اند، آنچه که می تواند خبر خوبی برای منطقه و برای ایالت باشد.

مخزن عظیمی به میزان 713 تریلیون گالن آب - دانشمندان دانشگاه استنفورد یک مخزن بزرگ از عمیق آب زیرزمینی در دره مرکزی پیدا کرده اند.

هر چند آب تخمین زده می شود در هر نقطه بین 1000 تا 3000 فوت (305 تا 914 متر) در زیر زمین قرار گرفته باشد، و آن به این معنی است که استخراج این آب می تواند در فرایند فرو رفتن زمین شتاب بخشد؛ چیزی که در حال حاضر در دره مرکزی به شکل فروچاله اتفاق می افتد. به علاوه، دانشمندان نگران هستند که آب عمیق می تواند از زون حفاری نفت و گاز در منطقه آلوده شود.

یک تجربه جهانی درباره خشکسالی و تأمین آب کشاورزی

کم‌آبی و چالش‌های پیش روی کشت بادام در ایالت کالیفرنیا

برای سال دوم، به کشاورزان منطقه از آب موجود در کانال‌های فدرال که در محدوده طرح مرکزی بودند و با آب باران یا آب حاصل از ذوب یخ‌ها که در نواحی مرطوب تر شمال کالیفرنیا در قلب کشاورزی این ایالت بودند، هیچ سهمی تخصیص نیافت. این مسأله باعث شد حداقل نیم میلیون هکتار از اراضی کشاورزی در سال 2014 در این منطقه کاهش یابد.

ایالت کالیفرنیا حدود 80 درصد از بادام جهان را تأمین می‌کند، اما حدود 10 درصد از آب کشاورزی این ایالت را مصرف می‌کند.

ایالت کالیفرنیا در یک بازه زمانی به یک خشکسالی نابودگر وارد شد و ساکنان این ایالت با یک درخواست غیرقابل پیش بینی برای پایین آوردن استفاده از آب روبرو شدند، تقریباً هر کس، دیگری را سرزنش می‌کرد؛ اما شاید بیش از آنکه «کسی» می‌بایست بابت این مسأله سرزنش شود، لازم بود «چیزی» سرزنش شود. کالیفرنیا حدود 80 درصد از بادام دنیا را پرورش می‌دهد، در حالی‌که به دلایلی آن‌ها می‌توانند علت بحران خشکسالی باشند؛ کاشتن یک بادام تشنه آب زیادی می‌برد، و بادام‌ها به تنهایی حدود 10 درصد از آب کشاورزی این ایالت را مصرف می‌کنند. کشاورزی به طور کلی حدود 80 درصد از آب این ایالت را مصرف می‌کند؛ که این مسأله نشان می‌دهد بادام‌ها بیش از 8 درصد از ذخیره قبلی آب در این ایالت را مصرف می‌کنند؛ یعنی بیش از مصرف کل شهر لس‌آنجلس.

لیست منابع فارسی و انگلیسی دریافت کتاب و مقاله

معیار اصلی انتخاب هر منبع اطلاعاتی، محتوای مرتبط و مناسب با اهداف مجموعه سازی است. در صورتی که این ملاک در مورد یک منبع خاص صادق نباشد بررسی بقیه ی ملاک های انتخاب بیهوده است. به عبارت دیگر، بررسی سایر ملاک های انتخاب زمانی شروع می شود که ارتباط موضوعی منبع با اهداف مجموعه سازی کتابخانه ثابت شود. در غیر این صورت بررسی سایر ملاک ها بیهوده خواهد بود. پس از ارتباط موضوعی باید ارزش محتوایی آن ارزیابی شود. در صورتی که مدرکی محتوای مرتبط و مناسبی داشته باشد، می توانیم سایر ملاک های ارزیابی را بررسی کنیم و تصمیم نهایی را اخذ کنیم. در صورت ناتوانی کتابخانه برای خرید چنین مدرکی، بهتر است از طریق روش های دیگر مانند امانت بین کتابخانه ای، اشتراک منابع آن را در اختیار متقاضیان قرار داد.

درآمدی بر انواع مدل های شبیه ساز و قیاس مدل HEC-HMS

HEC_GeoHMS

مدل های شبیه سازی به دو گروه اصلی تقسیم می شوند: مدل های فیزیکی  و مدل های ریاضی . مدل فیزیکی، یک ارائه فیزیکی از دنیای واقعی است به نحوی که در ساختار، ساده تر ولی خصوصیاتی مشابه با دنیای واقعی  را دارد. یک مثال از مدل های فیزیکی حوضه های آبخیز، شبیه سازه های باران و حوضه های آزمایشگاهی است. مدل ریاضی (حاوی) یک نگرش یا برداشت ذهنی از دنیای واقعی است که خصوصیات مهم ساختاری واقعیت را حفظ می کند. از آنجا که مدل های فیزیکی در اصل تغییر ناپذیرند، در مقایسه با مدل های ریاضی از انعطاف کم تری برخوردارند. مدل های ریاضی اغلب توسط کامپیوتر اجرا می شوند و مدل های کامپیوتری نامیده می شوند. بیش تر مدل های کامپیوتری در سه دهه اخیر توسعه یافته اند. ساخت مدل های فیزیکی حوضه ها گران است و از کارایی محدودی برخوردارند. در حالی که مدل های ریاضی به آسانی در دسترس قرار می گیرند، از نظر تغییر ورودی ها به راحتی انعطاف پذیرند و نسبتا گران نیستند. بنابراین عجیب نیست که مدل های ریاضی برای حل مسایل حوضه ها بیش تر مورد استفاده قرار گیرد.

راهنمای حل مسائل اصول هیدرولوژی مهندسی امین علیزاده


هیدرولوژی که بعضا به آن آب شناسی هم گفته می شودبه معنای وسیع کلمه علم چگونگی آب است. یعنی علمی که در مورد پیدایش، خصوصیانت و نحوه توزیع آب در طبیعت بحث می کند. اما عملا واژه هیدرولوژی به شاخه ای از جغرافیای فیزیکی اطلاق می شود که گردش آب در طبیعت را مورد بررسی قرار می دهد. بر اساس تعریفی که انجمن دولتی علوم و فناوری آمریکا برگزیده است هیدرولوژی علم مطالعه آب در کره زمین است و در مورد پیدایش، چرخش و توزیع آب در طبیعت، خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آب، واکنش های آب در محیط و ارتباط آن با موجودات زنده بحث می کند. بنابراین ملاحضه می شود که در واقع هیدرولوژی دربرگیرند تمامی داستان آب در طبیعت می باشد.

متدولوژی توسعه چاه های آب

کلیات

توضیحات ارائه شده در این بخش از دستورالعمل، شامل نکات و مواردی است که باید جهت بهره برداری بهینه از چاه های آبی که در آینده حفر خواهد شد، مد نظر قرار داد و به عواملی اشاره دارد که باعث افزایش عمر مفید چاه های آب می شود.


انتخاب روش حفاری مناسب

انتخاب روش حفاری مناسب از جمله مواردی است که قبل از اعزام و استقرار دستگاه حفاری ب ه مح ل حفار ی لازم است انجام شود تا معلوم گردد با چه نو ع روش حفاری عمل حفر در نقطه مورد نظر را باید انجام داد. به طو رکلی مولفه های مهمی در انتخاب روش حفاری اثر گذارند که به شرح زیر می باشد.

آب مجازی

رابطه بین آب مجازی و بهره وری آب


استاندارد سرانه مصرف آب در کشور های مختلف جهان با توجه به موقعیت جغرافیایی، فرهنگی و اقتصادی به ندرت از 200 لیتر در روز فراتر می رود. ولی نتایج بررسی های محققین نشان دهنده این واقعیت است که سرانه مصرف آب، بسیار بیشتر از استاندارد های تعیین شده در کشورهاست. انسان ها علاوه بر مصرف مستقیم آب، از طریق تغذیه مواد غذایی، میوه جات و حتی خدمات و کالا آب مصرف می کنند که مقدار آن، به طور متوسط حدود 3400 لیتر در روز به ازای هر نفر در جهان می باشد. بخشی زیادی از این آب که تا کنون در محاسبا ت سرانه مصرف آب، کمتر مورد توجه قرار گرفته را به عنوان آب مجازی می شناسند.

نصب ایستگاه‌های پیشرفته پایش آنلاین در دریاچه ارومیه

با توجه به وجود خلا بزرگ در داده‌های موجود دریاچه ارومیه، بخشی از مطالعات به «پایش پارامترهای کمی، کیفی و بیولوژیکی این دریاچه، تالاب‌های اطراف آن و رودخانه‌های منتهی به دریاچه ارومیه» اختصاص یافته است. ایستگاه‌های پیشرفته پایش آنلاین دریاچه ارومیه با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز دنیا توسط شرکت آب و نیرو نصب و راه اندازی شد.

در دهه‌های گذشته، با وجود تعیین دریاچه ارومیه به عنوان پارک ملی و برخورداری از بالاترین سطح حفاظت زیست‌ محیطی، تنها پارامتری که به طور مستمر اندازه‌گیری و ثبت شده، «تراز آب دریاچه» بوده است.

ضرورت تعیین حریم کیفی منابع آب بسته بندی با هدف شرب


کیفیت منابع آبی آب بسته بندی و مدیریت و کنترل آن به عوامل طبیعی و غیرطبیعی مختلفی مانند شرایط آب و هوایی، کاربری اراضی، رودخانه ها و یا دریاچه هایی که تغذیه کننده منابع آب بسته بندی هستند، بستگی دارد. در صورت آسیب دیدن و آلوده شدن این منابع، ترمیم آن پرهزینه و زمان بر است. در این میان، وضعیت منابع آب بسته بندی که منشا زیرزمینی دارند از جهاتی پیچیده تر است. برخی از این پیچیدگی ها با مسایل مدیریت کیفی منابع آب سطحی مشترک است و برخی متفاوت هستند. برای نمونه می توان اشاره کرد که آب زیرزمینی برخلاف آب سطحی به سمت یک نقطه مشخصی جریان ندارد که بتوان با در نظر گرفتن ویژگی ها ی توپوگرافی، هیدرولوژیکی و کاربری اراضی حوضه آبریز، فرایندها و اندرکنش آن ها را به صورت مستقیم تحلیل کرد و آن را به راحتی مدیریت کرد. جریان آب زیرزمینی به توپوگرافی منطقه (کوهستانی، تپه ماهوری و یا مسطح)، مشخصات سفره آب زیرزمینی (تحت فشار و یا آزاد، جنس و نوع لایه ها و سایر مشخصات سفره)، منابع تغذیه آب زیرزمینی (بارش، نفوذ آب آبیاری، نفوذ از بستر رودخانه ها ، دریاچه ها، و کانال ها)، و سیاست های بهره برداری از دیگر منابع آبی بستگی دارد. به این دلیل، بهترین راهکار مدیریت منابع آب بسته بندی، پیشگیری از آسیب دیدن و آلوده شدن آن از طریق تعیین حریم کیفی آن ها و اعمال سیاست های بازدارنده بر پایه مدیریت کاربری اراضی است.

13 هکتار از زمین های تصرف شده حریم و بستر رودخانه کارون آزاد شد

پس از 12 سال پیگیری قضایی؛ 13 هکتار از زمین های تصرف شده حریم و بستر رودخانه کارون آزاد شد

این اراضی سابقه تصرف چندین ساله داشته و پس از حدود 12 سال پیگیری قضایی و انتظامی، حکم رفع تصرف از آن‌ها اخذ و به مرحله اجرا رسید.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان، از آزادسازی 13 هکتار زمین‌های تصرف شده حریم و بستر رودخانه کارون در محدوده شهرستان اهواز پس از 12 سال پیگیری قضایی خبر داد.

همه دنیا قنات را به‌عنوان یک صنعت ایرانی پذیرفته‌اند

میدانی در نشست شورای حکام مرکز بین‌المللی قنات و سازه‌های تاریخی آبی:

باید فرهنگ قنات و سازگاری آن بامحیط زیست ترویج شود و در حفظ و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی از این صنعت و فناوری بهره برند.

معاون آب و آبفای وزیرنیرو در هشتمین نشست شورای حکام مرکز بین‌المللی قنات و سازه‌های تاریخی آبی با اشاره به ثبت یازده قنات کشور درلیست جهانی ویونسکو گفت: کشورهای دنیا صنعت قنات را متعلق به ایران می‌دانند و آن را به عنوان یک صنعت ایرانی پذیرفته‌اند.

امضای تفاهم‌نامه در زمینه تامین آب شرب مناطق محروم

امضای تفاهم‌نامه بین آبفای کشور، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و انجمن توسعه و علم و فناوری ایرانیان در زمینه تامین آب شرب

وزیر نیرو: تأمین آب شرب مناطق محروم دستور کار همیشگی وزارت نیرو است/ ایجاد بازاری برای طرح‌ها و تکنولوژی‌های نوآورانه

هدف تمامی این ستادها ارائه آب سالم و البته ارزان قیمت به مردم از طریق بکارگیری فناوری‌های جدید است.

تفاهم‌نامه مشترک همکاری میان شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و معاونت علمی و مهندسی ریاست جمهوری و انجمن خیریه توسعه و علم و فناوری ایرانیان امضا شد. این تفاهم‌نامه همکاری به منظور تأمین آب شرب سالم در مناطق محروم کشور با استفاده از فناوری‌های نوین، عصر امروز (شنبه) با حضور مهندس «حمید چیت چیان» وزیر نیرو و دکتر «سورنا ستاری» معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بین ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و مدیران انجمن خیریه توسعه و علم و فناوری ایرانیان امضا شد.

تعاریف و اصطلاحات آب بسته بندی با هدف شرب

آب بسته بندی: در استاندارد ملی ایران 2606 با عنوان - آیین کار به منظور بهره برداری از آب های معدنی طبیعی آشامیدنی، آب بسته بندی این گونه تعریف شده است:

آب هایی هستند که در ظروف نفوذ ناپذیر و مختلف (از نظر نوع، ترکیب، حجم و شکل) پرشده اند و برای مصرف مستقیم (بدون انجام فرایند دیگر) مورد استفاده قرار می گیرند. آب آشامیدنی بسته بندی شده یک ماده غذایی محسوب می گردد.

طبق تعریف سازمان غذا و دارو (FDA)، به هر آبی که در بسته بندی های مشخص جمع آوری و برا ی مصرف شرب آماده می شود و به جز افزودنی های ضد میکروبی مجاز، افزودنی دیگری به آن اضافه نشده باشد، آب بسته بندی گفته می شود. انواع مختلف آب بسته بندی به صورت زیر تعریف شده اند:

دانلود روش های محاسبه حداکثر بارش محتمل PMP و منحنی های عمق، سطح، تداوم بارش DAD

معیار طراحی ساخت سازه هایی که دارای پتانسیل بالای خطر هستند، نظیر سدها شامل بررسی بزرگ ترین سیلی است که آن سازه ممکن است در طول عمر خود در معرض آن قرار بگیرد. سازه های دارای پتانسیل بالای خطر آن ها یی هستند که ویرانی آن ها آسیب های شدید ناشی از سیل را برای ساکنین مناطق پایین رودخانه به دنبال خواهد داشت و صدمات جانی فوق العاده ای را نیز به همراه خواهد داشت.

انتخاب سیل طراحی یکی از مشکلات عمده در طراحی پروژه های آبی می باشد. انتخاب بده سیل طراحی با معیارهای اقتصادی، تلفات انسانی و عوامل هیدرولوژیکی انجام می گردد. در بعضی از موارد ایمنی سیستم و خسارات مربوطه چندان مهم به نظر نمی رسد و در پاره ای از موارد نیز سازه های آبی از اهمیت فوق العاده زیادی برخوردار اس ت و لذا باید در مقابل بزرگ ترین سیل مقاومت نموده و پایدار بماند.

بررسی انواع روش ها در تعیین حریم کیفی نقطه ای چاه آب

چندین روش برای تعیین حریم چاه وجود دارد که از نظر روش کار و هزینه های اجرایی با هم متفاوت بوده و انتخاب هر یک از آنها با توجه به منابع موجود، شرایط هیدروژئولوژیکی و اهداف ویژه ای صورت می گیرد.

پیشرفته ترین و بهترین روش ها، روش هایی است که از مباحث تحلیلی و یا از مدل سازی کامپیوتری و یا ترکیبی از آن دو استفاده کند، که دراین صورت اگر برداشت های دقیق و کاملی از پارامترهای آبخوان مورد نیاز باشد، ممکن است حتی از همکاری مشاورین فنی نیز در این زمینه استفاده گردد.

چالش های طرح های منابع آب پیشروی دلتای Sacramento-San Joaquin کالیفرنیا

می توان گفت که این دلتا از مهم ترین منابع آب و منابع زیست محیطی کالیفرنیا است.

از بیش از یک قرن پیش، کشاورزان اقدام به ایجاد شبکه ای از خاکریزها جهت تخلیه و "اصلاح" آنچه به شکل طبیعی در این منطقه بود کردند و پس از آن فرم مرداب گونه در این ناحیه آغاز شد. به تدریج خاکریزهای بلندتری برای حفظ آب در اطراف و خارج آن ساخته شد، اراضی خشک توسط پمپاژ آب به مرداب و مزارع جزیره ای مولد تبدیل شد، که عمدتا در ارتفاعی زیر سطح دریا قرار می گیرند. [نگاه کنید به گاه شمار Sacramento-San Joaquin].

پرفسور کردوانی: خشکسالی ایران را 32 سال قبل پیش بینی کرده بودم

پدر کویرشناسی ایران با بیان اینکه 32 سال پیش بحران‌های امروز را پیش بینی کرده بودم، گفت: بحران آب در کشور حتی کویرهای ما را نیز تحت تاثیر قرار داده و این مناطق نیز در حال از بین رفتن هستند.

پروفسور پرویز کردوانی امروز یکشنبه، در جلسه شورای حفاظت آب استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: وضعیت آب در ایران بسیار بدتر از آن چیزی است که همه می‌دانند و ایران دیگر آبی ندارد. من کل کشور ایران را از نزدیک دیده ام و مورد بررسی قرار داده ام و این موضوع را مشاهده کرده ام.

وی در ادامه با بیان اینکه به طور کلی چهار منبع آب وجود دارد خاطرنشان کرد: آب های سطحی، زیرزمینی، رطوبت هوا و بارندگی چهار منبع اصلی آب هستند. هر چهار منبع آب در ایران کم شده و امروز ایران را در وضعیت بحران آب قرار داده است.



آب های زیرزمینی - مبانی و مفاهیم و پروژه های تخصصی

آبخوان ها و سفره های آب زیرزمینی علی رقم آنکه بخش مهم ذخایر طبیعی آب شیرین جهان را تشکیل می دهند، به دلیل ماهیت پنهان از چشم خود، همواره بیشترین فشار ها را در استفاده های بی رویه بر خود تحمل کرده و تنش اساسی بیلان داشته های آبی یک محدوده در این بخش رخ داده است. مدل ها و شبیه سازهای کامپیوتری شناخته شده ای در این زمینه وجود دارد که از گستردگی کاملی به منظور مطالعات و مدیریت برخوردار است.



آب های سطحی - مبانی و مفاهیم و پروژه های تخصصی

آب های سطحی، اگرچه در دسترس ترین منابع برای بشر محسوب می شوند، اما از نظر پایدار بسیار آسیب پذیر و در عین حال بیشترین آلودگی را دریافت و حمل می کنند. همچنین حوادث شدید آب و هوایی مشخصا و حدقل به صورت بصری، بیشتر بر روی این دسته از منابع قابل شناسایی است. شناخت درست آب های سطحی با روش های هیدرولوژیکی یکی از اهداف ماست.



آب های زیر سطحی - مبانی و مفاهیم و پروژه های تخصصی

آب های زیر سطحی،اهمیت بسیار زیادی در ارتباط یابی بین منابع آب و گیاهان دارند. خشسالی ها و ترسالی ها در این مفهوم خود را بیشتر برای انسان نشان می دهند. در عین حال مهم است که بدانیم اندرکنش آب های زیرزمینی و آب های سطحی بر اساس وضعیت لایه ای که آب های زیرسطحی در آن واقع شده است روی می دهد. شناخت درست آب های سطحی با روش های هیدرولوژیکی یکی از اهداف ماست.



برنامه نویسی منعطف به زبان پایتون

عنوان مهندسی برازنده فردی است که با معادلات یک علم آشنایی مشخصی داشته باشد. آشنایی با معادلات و مفهومات علم هیدرولوژی امکان کار با زبان های اسکریپت منعطفی چون پایتون را فراهم می کند که در نتیجه بسیاری از مسائل و مشکلات تخصصی و استثنا در مهندسی آب، امکان حل دقیق و کامپیوتری را پیدا کنند.



دریافت داده های مکانی پرکاربرد در مهندسی آب

بخش مهمی از خطا در محاسبات مهندسی، منتشر شده از داده های پایه ضعیف است. در این بخش می توانید به مجموعه گسترده ای از داده های مکانی چه در فرمت رستری و چه وکتوری، به منظور استفاده در نرم افزارهای مهندسی دسترسی داشته باشید. به مجموعه به مرور زمان افزوده می شود. همچنین محتوای پیشین در صورت امکان بروزرسانی می شود.



دریافت داده ها و اطلاعات پرکاربرد در مهندسی آب

دامنه وسیع داده ها و اطلاعات محیطی، الزام به دسترسی مطمئن و بروز از این آمار و اطلاعات را نشان می دهد. با توجه به گستردگی منابع دستیابی به داده در سطح اینترنت، ما در اینجا مجموعه بزرگی از داده ها را جمع آوری کرده ایم. شما می تواند به همراه توصیحات به این محتوا دسترسی داشته باشید.



درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools