وعده‌ها عملی نشد، زاینده‌رود خشک شد :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




وعده‌ها عملی نشد، زاینده‌رود خشک شد


هفته گذشته در نوزدهمین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بهم پیوسته منابع آب حوضه آبریز زاینده رود در وزارت نیرو با دستور مساعد وزیر نیرو مقرر شد آب مورد نیاز کشت تابستانه کشاورزان استان اصفهان تامین شود. این خبر موجی از خوشحالی را بین مردم ایجاد کرد که تابستان امسال زاینده رود جریان خواهد داشت، اما با وجود این تصمیم، امروز زاینده رود دوباره خشک شده است.

مطابق این تصمیم قرار شد تا علاوه بر رعایت تخصیص‌های مربوط به بخش شرب، صنعت و... حدود 350 تا 370 میلیون مترمکعب برای کشت صیفی کشاورزان در تابستان در نظر شود، همچنین باید حداقل 450 میلیون مترمکعب آب در پایان سال آبی جاری به منظور کشت پاییزه در سد زاینده‌رود باقی بماند.


البته در همان جلسه تاکید شد که نحوه و زمان توزیع آب زاینده رود در کمیته 15 نفره متشکل از نمایندگان صنف کشاورزی، آب منطقه و جهاد کشاورزی مشخص شود و به گفته خامسی معاون وزیر نیرو این کمیته باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که در تابستان نیز همچنان آب در زاینده رود جاری بماند و موجب نشاط شهروندان و گردشگران شود.


اما متاسفانه با وجود این تصمیمات گویی عزمی برای جریان زاینده رود وجود ندارد و بعد از یک هفته از این تصمیم، این رودخانه در اصفهان به طور کامل خشک شده است و گویی دوباره وزارت نیرو حقابه زیست محیطی زاینده رود را فراموش کرده است.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools