نمودار ماهانه تراز آب زیرزمینی سراسر جهان :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




نمودار ماهانه تراز آب زیرزمینی سراسر جهان


تغییرات گرانش مورد مطالعه توسط GRACE برای تعیین ذخیره آب زیرزمینی در توده های زمین استفاده می شود. با مقایسه داده های اخیر با میانگین در طول زمان، دانشمندان می توانند یک نقشه ناهنجاری تولید کنند تا ببینند ذخیره آب زیرزمینی در کجا تخلیه یا افزایش یافته است. نواحی رنگی زرد مناطقی را نشان می دهد که آبهای زیرزمینی کاهش یافته است و مناطقی که رنگ آبی دارند سطح آبهای زیرزمینی افزایش یافته است. توجه داشته باشید که کاهش قابل توجهی در ذخیره آب زیرزمینی در بیشتر مناطق کالیفرنیا و تا سواحل آمریکای شمالی به آلاسکا وجود دارد.


"از سال 2002 تا 2017، ماهواره های دوقلوی بازیابی جاذبه و آزمایش آب و هوا (GRACE) ناسا تغییرات آبهای زیرزمینی در مقیاس بزرگ را در سراسر جهان رصد می کردند. در شمال غربی هند، خاورمیانه، و همچنین نزدیک به خانه در اینجا در آبخوان دره مرکزی کالیفرنیا، قابل توجه است بخشی از آب مورد نیاز برای کشاورزی از آبهای زیرزمینی تأمین می شود. با GRACE-FO، مانند GRACE، ما ابزاری منحصر به فرد داریم که به ما امکان می دهد با دقت بسیار زیادی مقدار آب از اعماق زیر را پمپاژ کنیم - داده های مهم برای پشتیبانی مدیریت آب و برای تعیین اینکه آیا نرخ پمپاژ ممکن است پایدار نباشد؟"

دکتر فلیکس لندرر، معاون دانشمند پروژه GRACE-FO



آبهای زیرزمینی شاخص تنوع آب و هوا و تأثیرات انسانی بر محیط زیست است. ترکیب داده های GRACE با مدل سازی هیدرولوژیکی دانشمندان و مدیران آب را قادر می سازد تا تغییرات پویای آب زیرزمینی را در مناطق بزرگ یا داده های پراکنده مشاهده کنند. GRACE-FO اندازه گیری جهانی تغییرات فصلی و بین سالانه ذخیره آب حوضه رودخانه، تأثیرات انسانی بر تغییرات ذخیره آب منطقه ای، تبخیر و تعرق در مقیاس بزرگ، تبادل جرم زمین و اقیانوس ها و تغییرات آبخوان قاره ای را فراهم می کند. داده های GRACE در حال حاضر برای تولید شاخص های هفتگی خشکسالی در مرکز ملی کاهش خشکسالی استفاده می شود.


مطالعات نشان داده است که یک سوم بزرگترین حوضه های آب زیرزمینی زمین با وجود نداشتن اطلاعات دقیق در مورد مقدار آب در آنها، به سرعت توسط مصرف انسان تخلیه می شوند. محققان دریافتند که این بدان معنی است که بخشهای قابل توجهی از جمعیت کره زمین بدون اینکه بدانند چه موقع ممکن است تمام شود، آبهای زیرزمینی را مصرف می کنند. دو مطالعه به رهبری دانشگاه کالیفرنیا، ایروین (UCI)، از داده های GRACE برای توصیف جامع تلفات آبهای زیرزمینی جهانی از فضا استفاده کرده است.


جی فامیگلیتی، استاد دانشگاه و محقق اصلی UCI، که همچنین دانشمند ارشد آب در آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا در پاسادنا، کالیفرنیا است، گفت: "اندازه گیری های فیزیکی و شیمیایی موجود به سادگی کافی نیست." "با توجه به اینکه ما به سرعت در حال مصرف ذخایر آب زیرزمینی جهان هستیم، به یک تلاش جهانی هماهنگ برای تعیین مقدار باقی مانده نیاز داریم."


داده های ناسا GRACE نشان می دهد زمین در بیشتر دره مرکزی کالیفرنیا در حال غرق شدن از استخراج آب های زیرزمینی است.


دستیابی به نمودار - مرورگر تعاملی GRACE / GRACE-FO

این مرورگر داده، امکان بازیابی تعاملی داده های GRACE & GRACE-FO را در حوضه های رودخانه و همچنین ارزیابی روند طولانی مدت و دامنه های متوسط فصلی را فراهم می کند. در زیر به لینک ابزار دستری دارید. برای استفاده از راهنمای آن کمک بگیرید:


مرورگر تعاملی GRACE / GRACE-FO












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools