پتانسیل سیل :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




پتانسیل سیل


ظرفیت ذخیره آب زمینی و پتانسیل سیل با استفاده از GRACE

پیش بینی سیل طولانی مدت در ایالات متحده منجر به خسارات ناشی از طغیان داخلی 133 نفر و 4 میلیارد دلار خسارت دارایی در یک سال به به طور متوسط ​​می تواند تلفات مربوط به سیل را به حداقل برساند، اما نیاز به اطلاعات دقیق در مورد وضعیت هیدرولوژیکی کل حوضه رودخانه، ذخیره کل آب. متأسفانه به دست آوردن چنین اندازه گیری های جامعی با شبکه های هیدرولوژیکی موجود دشوار است.


ماموریت ماهواره GRACE ابزاری را برای مشاهده تغییرات ماهانه ذخیره آب در حوضه رودخانه بزرگ (>> 200،000 کیلومتر مربع) بر اساس اندازه گیری تغییرات میدان گرانش زمین فراهم می کند: هنگامی که مقدار آب ذخیره شده در یک منطقه افزایش یابد، سیگنال جاذبه در آن افزایش می یابد منطقه به طور نسبی افزایش می یابد و توسط مأموریت GRACE با دقت فوق العاده ای شناسایی می شود. سیگنال ذخیره آب زمینی توانایی متغیر زمان زمین را برای جذب و پردازش آب تعریف می کند و آب زیر سطح را حساب می کند.


داده های رطوبت خاک در پیش بینی دقیق سیلاب و رواناب کلی حیاتی است. می توان ادعا کرد که رطوبت خاک در درجه اول به عنوان یک پروکسی در مطالعات سیلاب برای متغیر مهم تر تعادل آب ذخیره سازی و کمبود ذخیره سازی عمل می کند. داده های GRACE می تواند به ما نشان دهد که حوضه های رودخانه در طول چند ماه پر از آب شده اند. وقتی بالاخره باران می بارد و حوضچه پر می شود، دیگر جایی برای آب وجود ندارد.


ثابت شده است که یک روش "پتانسیل سیل" مبتنی بر ذخیره سازی از راه دور، با استفاده از مشاهدات GRACE، در شناسایی وقایع عمده سیل در سطح جهان مفید است. بیش از طول رکورد GRACE، هر منطقه تمایل به نمایش ظرفیت ذخیره سازی مثر دارد، فراتر از آن باید با افزایش قابل توجه رواناب یا تبخیر، بارش اضافی برآورده شود. این دوره های اشباع، انتقال احتمالی به وضعیت مستعد سیل را نشان می دهد.


توانایی پیش بینی پتانسیل سیلاب مبتنی بر GRACE با مدلهای پیش بینی سیل که از منابع داده ورودی سنتی مانند ارتفاعات رودخانه، مقدار برف و مرطوب بودن خاکهای سطحی استفاده می کنند، مقایسه شده است. یک مطالعه موردی از فاجعه بار سیل رودخانه میسوری 2011 نشان داد که درج اطلاعات ذخیره سازی کل آب امکان افزایش زمان هشداردهنده سیل منطقه را تا 5 ماه دارد.


روش تخمین کسری ذخیره GRACE می تواند در ترکیب با روشهای سنتی پیش بینی بارش برای ارزیابی احتمال وقوع سیل استفاده شود. سیگنال دوره ای GRACE همچنین ممکن است برای مدل سازی جهانی دارای ارزش باشد، جایی که مدلهای مبتنی بر شبکه به اندازه گیری ظرفیت ذخیره سازی موثر نیاز دارند. جذب کسری ذخیره سازی مبتنی بر GRACE می تواند یک مزیت اضافی نسبت به روشهای فعلی مبتنی بر ناهنجاری ذخیره سازی فراهم کند.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools