با بحران آب چگونه سرکنیم؟ :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




با بحران آب چگونه سرکنیم؟


واقعیات تکان دهنده‌ای است که چون هنوز در بورس سیاست بازان وارد نشده لذا مردم از آن آگاهی زیادی ندارند و نمی‌دانند که بحران آب می‌تواند چه بلاهایی بر آنان نازل کند. بحران پشت بحران، انگار این دیار بی‌بحران دچار بحران‌زدگی می‌شود، بحران تحریم‌های فلج کننده، بحران مدیریت، بحران فسادهای افسار گسیخته تمام‌ناشدنی اقتصادی و اداری، بحران فرهنگی و سیاسی، بحران انفجارهای اجتماعی که هر از گاهی فعال می شود، بحران تولیدات صنعتی، کشاورزی و معدنی، بحران در خروج سرمایه‌های اقتصادی و نیروی انسانی از کشور، بحران حجم عظیمی از قوانین نگاشته شده اما بی اثر در تمامی شئون کشور، بحران مصرف زدگی، بحران فقر و زیرخط فقر، بحران اعتماد عمومی و اعتقاد عمومی، بحران در تعاریف و برداشت‌ها و تفاسیر گوناگون قوانین موجود و در هم ریختگی متاثر از آن، بحران کاغذ، داروهای خاص، بحران همه گیری کویید ۱۹ و قس‌علی‌هذا...!!!


بحران‌های گفته شده چون با زندگی مردم عجین شده و آنان را به نوعی باور و تحمل و عادت رسانده لذا زیاد شوک به آنان وارد نمی کند، ولی واقعیت تلخی که با آن مواجهیم و شاید به دلیل عدم اطاع‌رسانی و طبق معمول کوتاهی و ندانم کاری همان بحران مدیریتی، مردم هنوز متوجه عمق فاجعه ای که با آن در آینده نزدیک مواجه خواهند شد نیستند.


بحران آب را باید یکی از بحران‌هایی انگاشت که نه با جنگ‌های زرگری آقایان و نه با بگیر و ببند و نه با نصیحت

و حرف درمانی و نه با بخشنامه و تشر زدن نمی شود جلویش را گرفت یا لابی کرد و یا در گعده‌های دوستانه ماست مالی اش کرد.


آمارهای موجود و خشکسالی که گریبان کشورمان را بد جوری گرفته است و ۵۰ درصد کمبود ریزش‌های آسمانی نسبت به سال قبل و عدم مدیریت‌های تعریف شده در حوزه آبخیزداری و... که مربوط به سال‌های اخیر نیز نمی‌شود بلکه ریشه‌ای چند دهه‌ای دارد و ساختن سدهای زنجیره‌ای بدون در نظر گرفتن شرایط واقعی آبی کشور، خشک شدن تالاب‌ها و رودخانه ها و دریاچه ها و... واقعیات تکان دهنده‌ای است که چون هنوز در بورس سیاست بازان وارد نشده لذا مردم از آن آگاهی زیادی ندارند و نمی‌دانند که بحران آب می‌تواند چه بلاهایی بر آنان نازل کند.


از زاینده رود شروع شده که هر اعتراضی بلافاصله امنیتی می شود، با هامون سیستان و بلوچستان ادامه می یابد و کم کم در کل کشور ریشه می‌دواند، با بیسوادی برخی سیاسی‌کاران، در هر زمینه‌ای می‌شود ساخت و تحمل کرد اما بی آبی و کم آبی طومار بسیاری را خواهد پیچید، آقایان! بحران آب را جدی بگیرید، آب به مانند آدم‌ها نیستند که بتوان به گروگان گرفتش...!


 یادداشت: محمد رائی‌فر فعال اجتماعی












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools