دیگر چیزی به اسم تونل انتقال آب بهشت‌آباد نداریم :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




دیگر چیزی به اسم تونل انتقال آب بهشت‌آباد نداریم


یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیگر چیزی به اسم تونل انتقال آب بهشت‌آباد نخواهیم داشت، گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده، حداقل فعلا احداث چنین تونلی منتفی و تعطیل شده است؛ این طرح حتی تا مرحله تامین اعتبار پیش رفته بود که خوشبختانه مانع آن شدیم. علیرضا ورناصری در خصوص آخرین وضعیت پروژه تونل انتقال آب بهشت‌آباد اظهار کرد: به دنبال تلاش‌های فراوان و رایزنی‌های نمایندگان استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری، خوشبختانه بحث احداث تونل بهشت‌آباد متوقف شده است و فعلا در این زمینه هیچ اقدامی نخواهد شد.


وی با بیان اینکه طرح احداث تونل بهشت‌آباد دو مشکل اساسی داشت، افزود: این طرح تاییدیه زیست محیطی ندارد و سازمان حفاظت محیط زیست کلا مخالف اجرای این طرح است. همچنین در این طرح مباحث مربوط به حق‌آبه استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری در پایین‌دست، دیده نشده بود.


این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: از یک سال پیش با اقدام هماهنگ‌شده میان مجمع نمایندگان این دو استان و پیگیری از شورای عالی امنیت ملی و تمام سطوح دولت، توانستیم احداث این تونل انتقال آب را که می‌توانست منشاء خسارات بسیاری برای پایین‌دست باشد، تعطیل کنیم.


ورناصری با بیان اینکه دیگر چیزی به اسم تونل انتقال آب بهشت‌آباد نخواهیم داشت، گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده، حداقل فعلا احداث چنین تونلی منتفی و تعطیل شده است. این طرح حتی تا مرحله تامین اعتبار پیش رفته بود که خوشبختانه مانع آن شدیم.


وی ادامه داد: وزارت نیرو در ادامه سیاست غلط انتقال آب سرچشمه‌های کارون بزرگ، به دنبال آن بود که در قالب چند پروژه، بخش قابل توجهی از آب را به فلات مرکزی منتقل کند که خوشبختانه با رایزنی‌های انجام‌شده، از ادامه اجرای طرح‌های انتقال آب جلوگیری شده است.


این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدواریم در ادامه نیز بتوانیم بحث‌های انتقال آب را به عنوان یک سیاست غلط منسوخ‌شده، از برنامه‌های اجرایی وزارت نیرو و دولت‌ها کنار بگذاریم و به فکر جایگزین باشیم.


وی افزود: بهترین راه حل و جایگزین تامین آب برای فلات مرکزی، خلیج فارس است و باید از این منبع سرشار منطقه استفاده کنیم.


ورناصری گفت: استان‌های فلات مرکزی می‌توانند با حمایت نمایندگان خوزستان و چهارمحال و بختیاری، طرح‌های انتقال آب از خلیج فارس را کلید بزنند و ما نیز حتما در بحث تامین اعتبارات و دریافت مجوزها به آن‌ها کمک خواهیم کرد.


وی افزود: آنچه برای ما اهمیت دارد، تامین حق‌آبه استان خوزستان در سطوح مختلف از آب شرب تا کشاورزی، صنعت و محیط زیست است.


نماینده مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم توقف اجرای طرح بهشت‌آباد، پایانی بر اجرای همه طرح‌های تمامیت‌خواهانه‌ای باشد که در طول سالیان گذشته در منطقه پیاده شده است.


وی تصریح کرد: طرح بهشت‌آباد به صورت رسمی متوقف شده است و امیدواریم این روند در دولت آینده نیز ادامه داشته باشد.


این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشینه بحث‌های انتقال آب از سرشاخه‌های کارون به دهه ۳۰ شمسی برمی‌گردد، گفت: طرح‌های انتقال آب در گذشته اجرایی شده‌اند و نمی‌توانیم منکر آن شویم. در حال حاضر در منطقه کوهرنگ، دو تونل در حال انتقال آب سرشاخه‌های کارون به فلات مرکزی هستند و یک تونل انتقال آب نیز در منطقه بیرگان احداث شده است که به زودی وارد مدار خواهد شد.


وی افزود: در ادامه کار و پس از وارد مدار شدن تونل بیرگان، قرار بود تونل بهشت‌آباد احداث و وارد مدار شود که خوشبختانه مانع اجرای آن شدیم.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools