حدود ۷ درصد مخازن سدهای خوزستان آب دارند :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




حدود ۷ درصد مخازن سدهای خوزستان آب دارند

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: در حال حاضر حدود ۷ درصد از مخازن سدهای خوزستان آبدار است. فرهاد ایزدجو در نشست بررسی مشکلات آب و فاضلاب خوزستان که شامگاه ۱۰ مهرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۷ درصد از مخازن سدهای خوزستان آبدار است و در سد دز حدود ۵ درصد آب داریم که بدترین وضعیت را در میان سدها دارد.



به گزارش ایسنا، وی افزود: با توجه به برآوردهای انجام شده، در شرایط محتمل پیش بینی شده برای پاییز، با کمبود حدود ۲ میلیارد و  ۶۰۰ میلیون متر مکعبی آب مواجه هستیم که این عدد برای پیش‌بینی‌های با وضعیت بدتر، بالا است.


مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به تصمیم‌گیری در خصوص کشت پاییزه در خوزستان گفت: تصویب الگوی کشت پاییزه از جمله اقدامات در ‌مدیریت کمی آب بوده است. همچنین برداشت‌های کشت و صنعت ها محدود شده است تا بیشتر از حد مجاز برداشت نداشته باشند.


ایزدجو با بیان اینکه برداشت بیش از حد شرکت‌های نیشکری آب پایین دست را از نظر کمی و کیفی دچار مشکل می کند، افزود: در حوضه دز، کشت کلزا و چغندر ممنوع شده است اما در برخی از حوزه ها تا حدودی مجاز است که کشت شود.


وی ادامه داد: ۳ میلیارد و ۳۴۸ میلیون متر مکعب آب برای کشت پاییزه مصوب شده است.


مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به آخرین وضعیت طرح میان مدت آبرسانی غدیر گفت: این طرح در سه جبهه کاری فعال است و با اجرای آن، کیفیت آب حدود ۵۰ درصد بهبود می یابد و دبی از ۱۰ متر مکعب به ۲۰ متر مکعب افزایش خواهد یافت.


ایزدجو عنوان کرد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی طرح میان مدت آبرسانی غدیر حدود ۱۷.۵ درصد است و پیش بینی می کنیم در مدت زمان هشت ماه این طرح اجرایی و به اتمام برسد.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools