رکورد پایین برای دریاچه نمک بزرگ :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




رکورد پایین برای دریاچه نمک بزرگ

در اواخر ژوئیه 2021، دریاچه نمک بزرگ در یوتا به پایین ترین سطح آب خود رسید و از آن زمان به افت خود ادامه داده است. در 23 ژوئیه، گیج سازمان زمین شناسی ایالات متحده (USGS) در بندر قایق Saltair در انتهای جنوبی دریاچه میانگین سطح روزانه را در 4191.3 فوت (1277.5 متر) بالاتر از سطح دریا ثبت کرد که کمترین میزان از زمان شروع اندازه گیری در سال 1875 است. پایین ترین سطح قبلی در سال 1963 بود.




تصویرگر زمین عملیاتی (OLI) در لندست 8 تصاویری (در بالا) از انتهای شمالی دریاچه نمک بزرگ در 29 ژوئیه 2017 و 24 ژوئیه 2021 به دست آورد. مناطق قهوه ای نارنجی در امتداد لبه های دریاچه نشان دهنده آب کم عمق است. در حالی که حاشیه های برنزه و سفید روشن بخش هایی از بستر دریاچه را که به تازگی در معرض دید قرار گرفته اند را نشان می دهد. همچنین به کاهش آب در خلیج Clyman و Bear River Bay توجه کنید. (لندست همچنین تصاویری از انتهای جنوبی دریاچه در طول دوره خشکی مشابه در سال 2016 به دست آورد.)


طبق گزارش USGS، سطح آب در بخش جنوبی دریاچه معمولاً کمی بالاتر از نیمه شمالی است زیرا شاخه های بیشتری به بخش جنوبی می ریزند. این دریاچه توسط یک گذرگاه برای راه‌آهن اتحادیه اقیانوس آرام تقسیم می‌شود.



بر اساس داده‌های ارتفاع آب از USGS (نقاشی بالا)، دریاچه نمک بزرگ تا ۱۲ اوت ۲۰۲۱ در ارتفاع ۴۱۹۱ فوتی (۱۲۷۷.۴ متری) قرار داشت. هنگامی که سطح متوسط ​​تاریخی آن به ۴۲۰۰ فوت (۱۲۸۰ متر) رسید، دریاچه در سراسر جهان گسترش می‌یابد. 1700 مایل مربع. با پایین ترین سطح تاریخی این هفته، حدود 950 مایل مربع وسعت دارد که 44 درصد از سطح زمین را از دست می دهد.


سطح پایین دریاچه به دلیل روندهای اخیر در بارندگی و روند طولانی مدت مصرف توسط انسان است. بارش برف در زمستان گذشته در بسیاری از مناطق کم تا کم بود، و تحقیقات اخیر نشان داد که پوشش برف در کوه های اطراف دریاچه نمک بزرگ حداقل یک هفته زودتر از 20 سال پیش ذوب می شود. مانند بسیاری از غرب آمریکا، بارندگی در اینجا نیز در دو سال گذشته کم بوده است. در گزارش 12 اوت، U.S Dought Monitor اشاره کرد که 100 درصد یوتا حداقل خشکسالی شدیدی را تجربه می کند. 50 درصد از ایالت در خشکسالی استثنایی قرار داشت که بالاترین رده است.


رایان رولند، رئیس مرکز علوم آب USGS یوتا، در بیانیه‌ای در ۲۴ ژوئیه گفت: «بر اساس روندهای فعلی و داده‌های تاریخی، USGS پیش‌بینی می‌کند که سطح آب ممکن است طی چند ماه آینده یک قدم دیگر کاهش یابد.» به دلیل خشکسالی شدید، تقریباً دو سوم از رودخانه ها و جویبارهای یوتا جریانی کمتر از حد نرمال گزارش می دهند.


دریاچه نمک بزرگ بعد از دریاچه های بزرگ بزرگترین آب در ایالات متحده است. حوض پایانی است، یعنی آبی که از رودخانه ها و نهرها به دریاچه می ریزد، خروجی جز تبخیر ندارد. این اجازه می دهد تا نمک ها و مواد معدنی در دریاچه متمرکز شوند به طوری که سه تا پنج برابر شورتر از اقیانوس است.


برای بیش از 150 سال، انسان‌ها از این حوضه بسته، آب بیشتری را برای کشاورزی، صنعت و مصرف انسان خارج می‌کنند تا از آن که در آن جاری شود. خشکسالی ممکن است در کاهش اخیر دریاچه نقش داشته باشد، و همچنین دمای بالاتر از حد نرمال. اما به گفته دانشمندان، تغییر بلندمدت قابل توجهی در بارندگی در حوضه ایجاد نشده است.


در مقاله سفید منتشر شده در سال 2016، دانشمندان خاطرنشان کردند که جریان رودخانه به حوضه - از رودخانه های خرس، اردن و وبر - از اواسط قرن نوزدهم 39 درصد کاهش یافته است. حجم آب دریاچه نمک بزرگ 48 درصد کاهش یافته و سطح دریاچه از سال 1847 به میزان 3.4 متر (11 فوت) کاهش یافته است.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools