پیش‌بینی 165 میلی‌متری بارش برای حوضه آبریز خلیج‌فارس در هفته جاری :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




پیش‌بینی 165 میلی‌متری بارش برای حوضه آبریز خلیج‌فارس در هفته جاری

بر اساس پیش‌بینی موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، بالاترین میزان بارش در هفته منتهی به ۱۳ اسفند در حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان به وقوع خواهد پیوست. به گزارش شبکه خبری آب ایران ، موسسه تحقیقات آب با انتشار وضعیت متوسط/ بیشینه بارش‌ها در حوضه‌های اصلی آبریز اعلام کرد: برای هفته جاری، وقوع بارش‌ها برای مناطق محدوده رشته‌کوه‌های زاگـرس، غـرب و نـوار شـمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.


همچنین با توجه به چشم‌انداز بارش پیش‌بینی‌شده برای هفته دوم، وقوع بارش‌ها در مناطق واقع در غرب، نوار شمالی، جنوب غرب، مرکز و محـدوده رشته‌کوه‌های زاگـرس مورد انتظار است.


در هفته منتهی به ۱۳ اسفندماه وضعیت بارش‌ها نسبت به هفته منتهی به 6 اسفند کمی تغییر دارد، به‌گونه‌ای که حداکثر بارش پیش‌بینی‌شده برای آن در حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان خواهد بود آن‌هم با بیشینه ۱۶۵ میلی‌متری که متوسط بارش آن نیز ۴ میلی‌متر است.


در این مدت، مقام دوم پربارش‌ترین حوضه آبریز کشور در اختیار حوضه آبریز دریاچه ارومیه با بیشینه ۱۵۲ میلی‌متری و متوسط ۲۸ میلی‌متر خواهد بود. پس‌ازآن حوضه آبریز دریای خزر با بیشینه ۱۲۷ میلی‌متری و متوسط ۲۵ میلی‌متر قرار خواهد داشت.


حوضه آبریز فلات مرکزی هم در هفته منتهی به ۱۳ اسفند ماه بیشینه بارش ۷۳ میلی‌متری و متوسط بارش ۵ میلی‌متری خواهد داشت و پس‌ازآن حوضه آبریز قره قوم  با بیشینه ۳۱ میلی‌متری قرار خواهد گرفت.


در هفته منتهی به ۱۳ اسفندماه، حوضه آبریز مرزی شرق  بیشینه بارش به میزان ۱۰ میلی‌متر و متوسط ۱ میلی‌متری را خواهد داشت.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools