دانلود رایگان لایه کاربری اراضی - پوشش زمین ایران با دقت 10 متری :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




دانلود رایگان لایه کاربری اراضی - پوشش زمین ایران با دقت 10 متری

در اینجا در این پست قصد داریم در سایت بیسین امکان دانلود لایه های رستری کاربری اراضی-پوشش زمین را که توسط شرکت مایکروسافت و ESRI تولید شده است در محدوده  کشور ایران در اختیار شما قرار دهیم. این لایه نقشه جهانی کاربری-پوشش زمین (LULC) را نمایش می دهد. این نقشه از تصاویر ESA Sentinel-2 با وضوح 10 متر گرفته شده است. این ترکیبی از پیش‌بینی‌های LULC برای 10 کلاس در طول سال به منظور ایجاد یک عکس فوری از سال 2020 است.



متغیر نقشه‌برداری شده: کاربری زمین-پوشش زمین ۲۰۲۰

سیستم تصویر داده: مرکاتور عرضی جهانی (UTM)

طرح موزاییک: WGS84

میزان: جهانی

تصویر منبع: Sentinel-2

اندازه سلول: 10 متر (0.00008983152098239751 درجه)

نوع: موضوعی

منبع: Esri Inc.

تاریخ انتشار: جولای 2021


با این لایه چه کاری می توانید انجام دهید؟

نقشه‌های جهانی LULC اطلاعاتی در مورد برنامه‌ریزی حفاظت، امنیت غذایی و مدل‌سازی هیدرولوژیکی، از جمله موارد دیگر، ارائه می‌کنند. این مجموعه داده را می توان برای تجسم کاربری زمین/پوشش زمین (LULC) در هر نقطه از زمین استفاده کرد.


این لایه همچنین می تواند در تحلیل هایی که نیاز به ورودی LULC دارند استفاده شود. به عنوان مثال، ابزار آمار منطقه ای به کاربر اجازه می دهد تا ترکیب یک منطقه مشخص را با گزارش کل تخمین ها برای هر یک از کلاس ها درک کند. صحنه های جداگانه GeoTIFF را می توان از اینجا دانلود کرد.


پردازش LULC

این نقشه توسط یک مدل یادگیری عمیق آموزش داده شده با استفاده از بیش از 5 میلیارد پیکسل Sentinel-2 با برچسب دستی، نمونه برداری از بیش از 20000 سایت توزیع شده در تمام بیوم های اصلی جهان تهیه شده است.


مدل یادگیری عمیق زیربنایی از 6 باند داده بازتاب سطح Sentinel-2 استفاده می کند: آبی مرئی، سبز، قرمز، نزدیک به فروسرخ و دو باند مادون قرمز موج کوتاه. برای ایجاد نقشه نهایی، مدل در چندین تاریخ تصویربرداری در طول سال اجرا می‌شود و خروجی‌ها در یک نقشه نماینده نهایی سال 2020 ترکیب می‌شوند.


پلت فرم پردازش

داده‌های Sentinel-2 L2A/B از طریق رایانه سیاره‌ای مایکروسافت قابل دسترسی و با استفاده از Microsoft Azure Batch مقیاس‌بندی شدند.


تعاریف کلاس


1. آب

مناطقی که آب به طور عمده در طول سال وجود داشت. ممکن است مناطقی با آب پراکنده یا زودگذر را پوشش ندهد. دارای پوشش گیاهی کم یا بدون رخنمون سنگ و یا ویژگی های ساخته شده مانند اسکله. مثال‌ها: رودخانه‌ها، برکه‌ها، دریاچه‌ها، اقیانوس‌ها، دشت‌های نمکی پر آب.


2. درختان

هر گونه خوشه‌بندی قابل توجهی از پوشش گیاهی متراکم (حدود 15 متر یا بالاتر)، معمولاً با تاج پوشش بسته یا متراکم. مثال‌ها: پوشش گیاهی جنگلی، خوشه‌هایی از پوشش گیاهی متراکم و بلند در داخل ساوان‌ها، مزارع، باتلاق‌ها یا حرا (پوشش گیاهی متراکم/بلند با آب زودگذر یا تاج پوشش بسیار ضخیم برای تشخیص آب در زیر).


3. چمن

نواحی باز پوشیده از علف های همگن با پوشش گیاهی کم یا بدون بلندتر. غلات و علف های وحشی بدون نقشه آشکار انسانی (یعنی مزرعه ترسیم شده)؛ مثال‌ها: مراتع و مزارع طبیعی با پوشش درختی کم تا بدون درخت، ساوانای باز با تعداد کمی درخت، پارک‌ها/زمین‌های گلف/چمن‌زارها، مراتع.


4. پوشش گیاهی غرقاب

مناطقی از هر نوع پوشش گیاهی با اختلاط آشکار آب در اکثر اوقات سال. منطقه سیل زده فصلی که ترکیبی از چمن/بوته/درخت/زمین برهنه است. به عنوان مثال: حراهای غرقابی، پوشش گیاهی نوظهور، شالیزارهای برنج و سایر کشاورزی به شدت آبیاری شده و آبگرفته.


5. محصولات زراعی

غلات، علف‌ها و محصولات زراعی کاشته/کشته شده توسط انسان در ارتفاع درخت. نمونه ها: ذرت، گندم، سویا، قطعات آیش از زمین ساخت یافته.


6. اسکراب / درختچه

ترکیبی از خوشه‌های کوچک گیاهان یا گیاهان منفرد که روی منظره‌ای پراکنده شده‌اند که خاک یا سنگ در معرض آن را نشان می‌دهد. محوطه های پر از بوته در جنگل های انبوه که به وضوح از درختان بلندتر نیستند. نمونه ها: پوشش متوسط ​​تا کم بوته ها، بوته ها و توده های چمن، ساوانا با علف های بسیار کم، درختان یا گیاهان دیگر.


7. منطقه ساخته شده

سازه های ساخت بشر؛ شبکه های اصلی جاده ای و ریلی؛ سطوح غیر قابل نفوذ همگن بزرگ از جمله سازه های پارکینگ، ساختمان های اداری و مسکن مسکونی. به عنوان مثال: خانه ها، روستاها / شهرها / شهرها متراکم، جاده های آسفالت شده، آسفالت.


8. زمین خالی

مناطق سنگی یا خاکی با پوشش گیاهی بسیار کم یا بدون پوشش گیاهی در تمام سال. مناطق وسیعی از ماسه و بیابان بدون پوشش گیاهی کم. مثال‌ها: سنگ یا خاک در معرض، تپه‌های بیابانی و شنی، نمک‌زارها/تبه‌های خشک، بستر دریاچه‌های خشک شده، معادن.


9. برف-یخ

مناطق همگن بزرگ از برف یا یخ دائمی، معمولاً فقط در مناطق کوهستانی یا بالاترین عرض های جغرافیایی؛ مثال ها: یخچال های طبیعی، برف دائمی، مزارع برفی.

 

10. ابرها

به دلیل پوشش ابر مداوم، اطلاعاتی درباره پوشش زمین وجود ندارد.


با پیروی از بهترین شیوه‌ها برای ارزیابی دقت، رصدخانه تأثیر، برآوردهای سطح زمین را برای هر طبقه با استفاده از دقت کاربر مربوطه آن‌طور که از مقایسه با مجموعه اعتبارسنجی محاسبه می‌شود، تنظیم کرد. این رویکرد همچنین به رصدخانه ضربه اجازه می‌دهد تا فاصله اطمینان 95 درصدی را برای هر برآورد سطح زیرزمینی ایجاد کند و تصویر واضح‌تری از دقت و مساحت کل برای هر طبقه به کاربران ارائه دهد. برای اطلاعات بیشتر، لطفا به Olofsson و همکاران، RSE (2013) مراجعه کنید.


دانلود لینک 1

دانلود لینک 2

دانلود لینک 3

دانلود لینک 4

دانلود لینک 5

دانلود لینک 6

دانلود لینک 7

دانلود لینک 8


دانلود برای دیگر بخش های جهان از اینجا












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools