آخرین وضعیت سد‌های مهم شرب و کشاورزی تا پایان فصل پاییز 1399 :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




آخرین وضعیت سد‌های مهم شرب و کشاورزی تا پایان فصل پاییز 1399

کاهش 43 درصدی آب مخزن سد زاینده‌رود نسبت به سال گذشته/ پرشدگی 58 درصدی سدهای 10 گانه استان خوزستان

گزارش معاونت آب و آبفای وزارت نیرو نشان می‌دهد تا 29 آذرماه امسال میزان ذخیره آب در مخزن سد زاینده‌رود فقط 14 درصد بوده که نشانگر کاهش 43 درصدی آب مخزن این سد نسبت به سال گذشته است. معاونت آب و آبفای وزارت نیرو در گزارشی آخرین وضعیت سدهای مهم در بخش شرب و کشاورزی را تا 29 آذرماه سال‌جاری منتشر کرده که نشان‌دهنده 52 درصد پرشدگی مخازن کل سدهاست.

بر اساس این آمار، آب موجود در مخزن مجموع 13 سد حوضه دریاچه ارومیه 587 میلیون مترمکعب است که نشان دهنده 35 درصد پرشدگی مخازن بوده و نسبت به سال گذشته نیز دارای 19 درصد کاهش است.

همچنین سد زاینده‌رود در استان اصفهان نیز با 178 میلیون مترمکعب آب موجود در مخزن که میزان 14 درصد پرشدگی را نشان می‌دهد، دارای 43 درصد کاهش آب در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.

این گزارش حاکی است، در استان خراسان‌رضوی سد دوستی با 625 میلیون مترمکعب آب موجود در مخزن، نشان از پرشدگی 51 درصدی بوده که نسبت به سال گذشته 14 دردصد افزایش دارد.

سد شیرین‌دره در استان خراسان‌شمالی بر اساس آخرین هیدروگرافی دارای 53 میلیون مترمکعب آب موجود در مخزن است که خبر از پر شدگی 86 درصدی و افزایش 15 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را می‌دهد.

بر اساس این آمار، در سدهای حوزه قمرود، سد گلپایگان با 5 میلیون مترمکعب آب موجود در مخزن نشانگر پرشدگی 15 درصدی و کاهش 67 درصدی نسبت به سال گذشته، سد پانزده خرداد با 99 میلیون مترمکعب آب دارای افزایش 4 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و سد کوچری نیز با 146 میلیون مترمکعب آب موجود در مخزن نشانگر 71 درصد پرشدگی مخزن بوده و افزایش 6 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

این گزارش می‌افزاید، آب موجود در مخازن مجموع 10 سد استان خوزستان شامل 14 میلیارد و 291 میلیون مترمکعب است که پرشدگی 58 درصدی را نشان داده و از افزایش یک درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر می‌دهد.

بر اساس این گزارش، سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد با 471 میلیون مترمکعب موجودی مخزن از افزایش 4 درصدی آب در مخزن این سد نسبت به 29 آذرماه سال گذشته خبر می‌دهد که نشانگر 86 درصد پرشدگی این مخزن در سال‌جاری است.

این گزارش حاکی است، بر اساس آمار دفتر مطالعات پایه شرکت مدیریت منابع آب ایران، مجموع ظرفیت مخازن سدها 50 میلیارد و 500 میلیون مترمکعب بوده که نشان‌دهنده 52 درصد پرشدگی مخازن است.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools