نگرانی برای تأمین آب شرب اسدآبادی‌ها در تابستان ۱۴۰۰ :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




نگرانی برای تأمین آب شرب اسدآبادی‌ها در تابستان ۱۴۰۰

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد از افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب شرب توسط شهروندان این شهر از زمان آغاز شیوع کووید ۱۹ تاکنون خبر داد. علی‌اکبر رحمانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در صورت تداوم این روند مصرف توسط شهروندان اسدآبادی در تابستان سال ۱۴۰۰ در حدود ۴۰ تا ۶۰ لیتر در ثانیه شهر اسدآباد با کمبود آب مواجه خواهد بود و نگرانی تأمین آب شهروندان را در پی خواهد داشت.


وی با اشاره به نبود مشکل تأمین آب روستاهای اسدآباد در تابستان سال ۱۴۰۰ گفت: در رابطه با تأمین آب پنج روستا احتمال حاد شدن مشکل وجود دارد که در صورت تکمیل مجتمع آبرسانی النجه گنجه و چنارعلیا موضوع حاد شدن مشکل این روستاها منتفی خواهد بود.


رحمانی تعداد مجتمع های آبرسانی تعریف شده برای شهرستان را ۱۰ مجتمع برشمرد و یادآور شد: از این تعداد مجتمع آبرسانی، دو مجتمع فعال است و تاکنون هیچ یک از این مجتمع ها به صورت صددرصدی تکمیل نشده که در حال حاضر تکمیل صددرصدی دو مجتمع النجه و گنجه تا پایان سال مالی را در اولویت کار قرار داده ایم.


وی با بیان اینکه مجتمع های آبرسانی از محل اعتبارات ملی دارای اعتبار هستند، تصریح کرد: میزان اعتبار امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد در سال جاری از محل اعتبار استانی ۸۵۱ میلیون تومان بوده که ۳۲۶ میلیون تومان این میزان اعتبار معادل ۳۸ درصد در شش ماه نخست سال جاری تخصیص یافته است.


رحمانی در ادامه با اشاره با اینکه صددرصد شهر اسدآباد و آجین و ۷۴ روستای شهرستان به غیر از ۲۸ روستا تحت پوشش خدمات آبفا قرار دارند، یادآور شد: در حال حاضر امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد دارای ۳۳ هزار و ۵۰۰ اشتراک بوده که از این تعداد ۲۱ هزار و ۵۰۰ مشترک در شهر و ۱۲ هزار مشترک در روستاست.


وی با بیان اینکه آب شهر اسدآباد از ۱۲ حلقه چاه با دبی ۲۶۰ لیتر در ثانیه در حال تأمین بوده و دارای چهار باب مخزن به ظرفیت ۲۴ هزار مترمکعب است، خاطرنشان کرد: در رابطه با شهر آجین نیز آب شرب این شهر از یک قنات و یک حفر چاه در حال تأمین قرار دارد.


مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد خاطرنشان کرد: در بخش روستایی برای تأمین آب شرب ۵۸ حلقه چاه و ۶۸ باب مخزن و ایستگاه پمپاژ وجود داشته که از ۶۸ باب، هفت مخزن مربوط به ایستگاه پمپاژ است.


وی طول شبکه توزیع آب شهر اسدآباد را ۱۴۴ کیلومتر و طول شبکه آب روستایی را ۲۷۱ کیلومتر برشمرد و یادآور شد: در بخش فاضلاب اسدآباد دارای ۸۸ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب با ۹۳۰۰ مشترک هستیم که تاکنون ۶۰ درصد شبکه جمع آوری فاضلاب شهر اسدآباد انجام گرفته و ۴۵ درصد آن باقیمانده است.


رحمانی با بیان اینکه تصفیه خانه فاضلاب اسدآباد در سال ۸۹ به بهره برداری رسید، اظهار کرد: این تصفیه خانه با دبی ورودی ۴۵ لیتر در ثانیه به روش هوادهی در حال تصفیه فاضلاب قرار دارد.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools