بارش باران موجب خوشحالی مردم خاش شد :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




بارش باران موجب خوشحالی مردم خاش شد

بعد از گذشت چندین ماه بدون بارش و وقوع خشکسالی، باران رحمت الهی سبب خوشحالی مردم خاش سیستان و بلوچستان بویژه شادمانی کشاورزان و دامداران شد. بارندگی ها در شهر خاش و نقاط روستایی و عشایری با رعد و برق و وزش باد شدید همراه بود و علاوه بر تلطیف هوا سبب جاری شدن روان آب گردید.


خشکسالی و بی آبی در یکسال اخیر سبب خشک و بی آب شدن چاه ها و سدهای خاکی و چشمه و بندسارها و در نتیجه تلف شدن دام های مردم و ناتوانی مردم در تامین آب شرب شان شده بود.


با وقوع بارش در شهرستان خاش برای مدتی خیال مردم برای ذخیره آب دام هایشان و تا حدودی تامین آب شرب مصرفی خانوارهای روستایی راحت شد.


عیدمحمد قلندرزهی بخشدار مرکزی خاش در گفت وگو با ایسنا گفت: بارش ها در سطح شهر سبب آبگرفتگی معابر گردیده است.


وی اظهار داشت: بارندگی شدید همچنین در مدتی سبب قطع ارتباط دو منطقه خاش و پسکوه شد.


وی افزود: بارش های شدید باران همچنین سبب ریزش کوه و به وجود آمدن مشکل در مسیر ارتباطی خاش به ایرانشهر در محدوده پنج کیلومتری گردید که ضرورت دارد تردد در این مسیر و محورهای ارتباطی دیگر با رعایت قوانین و احتیاط در رانندگی همراه باشد.


رئیس شورای اسلامی روستای شوگه خاش نیز گفت: به دنبال وقوع خشکسالی و کمبود شدید آب فشار زیادی بر زندگی مردم روستایی وارد آمد و دهها راس دام و پرندگان تلف شدند.


محمدامین میربلوچزهی بیان کرد: در حدود سه ماه اخیر بی آبی و خشکسالی عرصه را بر زندگی مردم این روستا تنگ کرده بود و کوچ کردن به مکانی دیگر و به حراج گذاشتن دام ها، گزینه هایی بودند که مردم روستا در برنامه داشتند که لطف پروردگار شامل حال مردم شد و حداقل برای مدت کوتاهی نیز می توانند با خیالی آسوده به زندگی روزمره شان در روستا بپردازند.


وی اظهار داشت: با جاری شدن روان آب در سطوح بیابانی و وقوع سیلاب و جمع شدن آب در برکه ها و برخی بندهای خاکی تا حدودی ذخیره آب مصرفی مردم تامین و در شرایط گرم سال نیز به بارگاه الهی دعا و تضرع خواهند داشت تا باری دیگر رحمت های الهی در منطقه سرازیر شوند.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools